Update..

Så kommer der endnu en lille opdatering fra mig. Der er nemlig sket lidt nyt siden sidste opdatering, som jeg vil dele med jer. 

Mit studie på Arkitektskolen for Indretningsdesign skrider fremad. Efter planen bør jeg være færdig til august, men min bachelor stjal en del tid i efteråret, og jeg er derfor kommet lidt bagud. Heldigvis er uddannelsen bygget op således, at jeg kan udsætte den eller forlænge den i et år. På nuværende tidspunkt har jeg netop indsendt modul 9 og er igang med modul 10. I alt er der 15 moduler, så jeg er ved at kunne se en ende på det :) Modul 8 var en midtvejsprøve, dvs. at jeg skulle illustrere, at jeg kunne forstå og udføre det, jeg havde lært fra modul 1-7. Jeg har tilføjet et billede fra modul 8, så I kan se lidt af, hvad det egentlig går ud på. 

Billede

Indtil videre har det kun været tilladt at tegne i hånden. Efter midtvejsprøven må jeg nu bruge computer, så det skal jeg også lige sætte mig ind i, men jeg håber, at det gør tegnebyrden lidt mindre. Modul 9 stod på farvelære, hvor specielt NCS-farverne er fokuspunkt. Modul 10 indeholder to aspekter, hhv. handicapboligen og bolig tilbehør. Jeg må se, hvor langt jeg når inden august og ellers er målet at blive færdig til januar 2015. Læs mere om uddannelsen her.

Derudover har jeg taget en ret stor beslutning – valg af kandidatuddannelse! Jeg afslutter min bachelor d. 11 juni (Yay!) og så blev fremtiden lige pludselig meget nær. Det er endt ud med, at jeg har valgt at læse min kandidat på Æstetik og Kultur. Uddannelsen tager 2 år og består i 4 semestre. Første semester har jeg to fag: hhv. Projekt i samtidskunst og kultur samt Temastudium. Førstnævnte arbejder med samtidskunsten og kulturens praksisformer igennem et undersøgelsesprojekt, med udgangspunkt i aktuelle æstetiske og kulturelle begivenheder og fænomener. Sidstnævnte tager udgangspunkt i et aktuelt forskningsprojekt på stedet – altså Kasernen. Jeg har linket til de forskellige fag, så hvis man bliver nysgerrig, er det muligt at  gå ind og læse lidt om det. Andet semester er nok det, jeg ser mest frem til. Her skal jeg nemlig på ÆK feltstudie. Det er en praktik forløb, hvor man skal ud i en konkret virksomhed i 2 måneder og arbejde fuld tid. Efterfølgende undervises i faget Kultur- og organisationsanalyse. Det sidste år – dvs. 3 og 4 semester består af et profilfag (dvs. valgfag) og specialet. 

Derudover arbejder jeg også med forskellige kreative projekter hjemme. Blandt andet dækkeservietter, en trøje, en bamse, taske til øretelefoner, illustrationer etc. Der kommer billeder op løbende her på bloggen eller instagram. 

Til sidst kommer der lidt billeder fra min instagramprofil, som du finder her. Her kommer lidt flere små indblik i mit liv og min verden.. :)

BilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBilledeBillede 

 

Skriv et svar

