Ugens kunstner: Jonas Aahave

I min hverdag møder jeg mange kreative mennesker, der på forskellig vis bidrager med en kreativitet og inspiration. Det fedeste ved disse mennesker er, at det de giver kommer fra hjertet. Det handler ikke om penge eller berømmelse. Tværtimod kan de ikke lade vær med at være, om så de prøvede. Jonas Aahave er ikke uddannet kunstner. Han har læst religionsvidenskab og samfundsvidenskab på Aarhus Universitet, men har har altid haft en pen eller blyant i hånden.

Hans værker tager udgangspunkt i hans hverdag. Han skriver på sin hjemmeside: “Min inspiration til tegningerne henter jeg for det meste fra mit studie, der til stadighed både forbavser, imponerer og forfærder. Dog er der andre forhold i livet end lige netop dét at studere, hvilket vi alle som mennesker kan skrive under på. Forhold som de, der krydrer livet med honning og citron; forhold, der velsigner os med de smukkeste komedier og skrækkeligste tragedier, og det er netop i dette spændingsfelt, jeg både tolker mine studier og det at være menneske ind i.”

Tjek billederne ud nedenfor og se hans markante streg eller besøg hans hjemmeside for at se flere. Her er det også muligt at bestille værker (i øvrigt til billige penge). Det er iøvrigt også muligt at bestille et personligt billede tegnet af Jonas. Billederne kan fås i A4 og A3.

  Billede

Suck it – Originalbilledets mål: 210 mm x 297 mm

Billede

Pige og Ballon Originalbilledets mål: 210 mm x 297 mm

Billede

Pen – Originalbilledets mål: 210 mm x 297 mmBillede

Sadhu Jata – Originalbilledets mål: 297 mm x 420 mm

Billede

Ingen Titel – Originalbilledets mål: 210 mm x 297 mm

Billede

Rose – Originalbilledets mål: 210 mm x 297 mmBillede

Mickey Mouse – Originalbilledets mål: 210 mm x 297 mm

Skriv et svar

