En hverdag fyldt med indretning, kunst og æstetik – en opdatering

Her kommer en lille opdatering fra mig og mit liv lige nu – der sker utrolig mange ting, så der er fuld knald på hverdagen. Det betyder også, at de ting, der ikke er nogen deadline på ofte lidt bliver nedprioriteret, hvilket Aesthetic Artdeco desværre lider lidt under. Jeg har en masse temaer og nyheder, der egentlig bare venter på at blive skrevet, men det tager desværre også tid, og en tid jeg på nuværende tidspunkt ikke har.

Studiet er begyndt igen, og dette semester byder på en masse nye udfordringer. Jeg har to fag – det ene på Kunsthistorie og det andet på Æstetik og kultur. Jeg er i dette semester gået i gang med mit bachelor projekt – og ja hvor blev tiden af? Vi er stadig i starten af idé- og emneudviklingsfasen, og hold da op det tager mange tanker! Jeg har endnu ikke lagt mig fast på et emne, men jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive om design, så det er her mit fokus og min litteratursøgning er.  Min BA skal afleveres midt i december, så der er stadig et stykke tid at løbe på, men noget siger mig, at tiden hurtigt slipper op. Derudover har jeg valgt et tilvalgsfag kaldet Æstetisk kommunikation. Faget handler også om kunst, men har et lidt mere bredt æstetisk emnefelt, hvor vi blandt andet skal arbejde med design (yay), arkitektur, retorik og meget andet. Faget er nyt, menneskene er nye, ukendte termer, så det kræver også en del energi både i undervisningen, men også i forberedelsen. Men når det så er sagt, så er jeg utrolig glad for faget – det er spændende og relevant at få en helt ny vinkel på et ellers kendt stofområde. Næste semester siger jeg farvel til Kunsthistorie og så står den kun på Æstetisk kommunikation, og her med en praksisorienteret del, så det ser jeg også rigtig meget frem til.

Derudover jer jeg også stadig i fuld gang med min studie på Arkitektskolen for indretningsdesign. Jeg er netop ved at færdiggøre moduleksamen til modul 6. Når først jeg har bestået modul 8 er jeg halvejs og har her også mulighed for eventuelt at udsætte uddannelsen i op til et år – ikke at det var planen, men der ligger en vis sikkerhed i det uanset. Jeg kan godt mærke, at sværhedsgraden stiger og der er en masse nye og anderledes udfordringer end jeg plejer. Matematikken fylder en del, og det skal en humanist som mig lige vende sig til :)

På hjemmefronten sker der også en del for tiden. Som de fleste af jer nok ved og har set på bloggen, så er min mand og jeg i fuld gang med at renovere vores hus i Skovby Nord. Indtil videre har vi lavet stuen, kontor, soveværelse, gæsteværelse og poolrum. Lasse er netop blevet færdig med garage, værksted og et viktoriale rum, hvilket han efterhånden har ventet rigtig længe på! Så snart han har fået pakket sit værktøj ud – og ja det kommer til at tage en del tid! – så går vi i gang med nyt køkken.. Og EJ, hvor jeg glæder mig!! Først og fremmest betyder det et større vindue (pt. har vi et lille bitte vindue i køkkenet) og ellers nye fliser, nyt køkken og forhåbentlig lidt nyt køkken tilbehør.. Forhåbentlig bliver projektet snart igangsat, og så må vi se, hvornår køkkenet står færdigt til at vise frem på bloggen..

BilledeBilledeBilledeBillede

Den lille opdatering endte med at blive halv lang – men der sker jo så meget spændende! Glæd jer til næste indlæg omkring FINDERSKEEPERS fra weekenden, producenten Arttiles og dette efterårs trend: Grå.. 

Skriv et svar

