Milan furniture fair 2013

Der har netop været møbelmesse i Milano (Salone del Mobile, 9-14 April 2013) og her er et lille kig på nogle af de fede ting messen bød på.

MYchair / UNStudio © Bryan Adams

Billede

Super flot stol – fedt design.. My kind of style!!

“The architectural approach to furniture is different from that of the industrial designer as the architect begins with the space and the environment that the chair will become a part of. All the details of the chair are considered for their spatial effects. This architectural approach to furniture is connected with a very personal ideology of space,” stated UNStudio’s Ben van Berkel in reference MYchair for Walter Knoll at Tortona Design Week Milan 2013.

Source: http://www.archdaily.com

Ro™ lænestol

Billede

Denne utrolig smukke stol fra Republic of Fritz Hansen af designer Jaime Hayon kunne efter min mening godt blive en klassiker! Ro™ er skab som et møbel, der giver mulighed for refleksion og ro i vores travle liv. Stolen fås i ni farver, og koster 17.00 kr. inkl. moms. Se mere hos fritzhansen.com. I butikkerne fra september 2013.

Source: boligcious.dk

Orient Pendant

Billede

Jeg elsker formen på denne pendel fra  Lightyears! Den blev først designet i 1963 – ja jeg elsker 60’er møbler og lamper – og er her 50 år senere blevet relancering. Pendelen er designet af Jo Hammerborg for virksomheden Fog & Morup. Pendelen fås i poleret kobber og rosentræ. I butikkerne fra august 2013.

I øvrigt synes jeg det er et helt fantastisk billede – I LOOOVE the chairs!!

Source: boligcious.dk

Fly – &Tradition

Billede

Jeg synes denne sofa er skøn!! Elsker farven, designet, materialet.. ALT! Sofaen er designet af Space i en ny serie fra &Tradition. Produktet består af en lille sofa og en bred lænestol, begge opbygget af et træplateau, med tremmeryg og store polstrede puder. Gotta love it!

Source: The Sweet spot.dk

Se Boligcious eller The Sweet spot for flere fantastiske produkter.

5 thoughts on “Milan furniture fair 2013

    • Hej Sara.. Det gør jeg desværre ikke – men de er skønne! Jeg har prøvet at undersøge det, men kan ikke umiddelbart finde ud af det.. Hvis jeg falder over det en dag skal jeg nok give besked :)

    • Super.. Tak fordi du skrev.. Det kan være der kommer et indlæg om dem snart så :) Nu ved jeg ikke om du er en Sex-and-the-city-fan som jeg selv, men jeg opdagede netop, at stolene faktisk er med i serien i sidste sæson hjemme hos Carries kæreste Alexander Petrovsky.. Sjovt når man opdager sådan nogle ting når man er opmærksom på det.. :)

  1. Ok, det må jeg indrømme jeg slet ikke havde set (selvom jeg har set alle afsnittene) – men det er da sjovt :)

Skriv et svar

